Cumulus Evo - cyfrowa rEVOlucja w sprzedaży

Dziś, by zdobyć przewagę konkurencyjną, trzeba modernizować biznes, przewartościowywać cele, ustalać nowe priorytety. Trzeba podążać za potrzebami klientów, ale i pośredników, którzy do klientów mają bezpośredni dostęp. Na przykład dostosowując do nich narzędzia sprzedażowe, które pozwolą usprawnić procesy, ale i zaoszczędzić cenny w biznesie czas...- relacjonuje Paulina Skiba.

W piątek w Warszawie odbyła się konferencja Ergo Hestii "Cumulus Evo", podczas której zaprezentowano nowe narzędzie sprzedaży i obsługi programów ubezpieczeniowych dla grup zawodowych. To druga odsłona rozwiązania Hestia Corporate Solutions. W spotkaniu uczestniczyło 100 przedstawicieli rynku - brokerów i kluczowych agentów ubezpieczyciela.

Chodzi o czas
Marcin Ługowski z Ergo Hestii, rozpoczynając spotkanie, mówił: "Główne zadanie narzędzia, które chcemy zaprezentować, to oszczędzanie czasu waszego i waszych klientów". Przypomniał, że przez 26 lat działalności Ergo Hestia mocno ewoluowała w stronę zwiększania kompetencji i dostępności. Natomiast Hestia Corporate Solutions jest krokiem w stronę oczekiwań ze strony brokerów i agentów dotyczących nowoczesnych produktów, które nie skupiają się wyłącznie na zakresie. Łukasz Białous, menedżer projektu HCS, wyróżnił cechy, którymi charakteryzuje się Cumulus Evo:
•    minimalistyczne interfejsy,
•    maksymalnie dopasowane dane,
•    atomizacja (hybrydowe zarządzanie rolami i dostępami do poszczególnych funkcji systemu),
•    dopasowanie do różnych modeli współpracy,
•    efektywność działania.

Cumulus Evo to: rejestracja certyfikatów, ewidencja certyfikatów, umowy generalne, centrum informacji, raporty, zarzadzanie, systemy korporacyjne. Oszczędność czasu ma umożliwić m.in. import danych osób ubezpieczonych poprzez przeciągnięcie do systemu excelowego pliku (bez konieczności ich pojedynczego wprowadzania), czy jedno kliknięcie, by wystawić tzw. kartoniki dla wszystkich ubezpieczonych z listy. Narzędzie dostępne będzie w formie e-sklepu, w modelu "white label". Możliwość zalogowania do narzędzia będą mieć nie tylko pośrednik i underwirter, ale też klient.

Budowanie przewagi
Kamil Bara, dyrektor Biura Ubezpieczeń OC, przypomniał, jak wyglądała ewolucja ubezpieczeń OC dla grup zawodowych. Z kolei Monika Żelazna i Patrycja Reglińska z Biura Ubezpieczeń Podmiotów Gospodarczych, przedstawiły zalety produktów Biznes i Podróż oraz Best Doctors. Natomiast szczegółami działania Cumulus Evo podzielił się z uczestnikami Adam Birosz, menedżer projektu Cumulus Evo. Anna Sikorska-Nowik z Biura Ubezpieczeń Odpowiedzialności Cywilnej przypomniała, że ubezpieczenia OC zawodowej są w ofercie Ergo Hestii od początku jej działalności. Obecnie stanowią ok. 30% portfela ubezpieczyciela. Wypunktowała także filary, na których Ergo Hestia chce budować swoją przewagę konkurencyjną:
•    warunki ubezpieczenia - odchodzenie od sztywnego OWU w stronę warunków szytych na miarę,
•    wsparcie sprzedaży - m.in. tworzenie filmów reklamowych, opracowanie ulotek, branie udziału w konferencjach branżowych,
•    likwidacja szkód - nie tylko infolinia i opiekun przydzielony do szkody, ale, w przypadku dużych umów grupowych, dedykowanie opiekuna programu, koordynującego proces likwidacji szkód,
•    obsługa administracyjna.
Po części oficjalnej na uczestników spotkania czekały stoliki eksperckie, przy których ambasadorzy Cumulus Evo odpowiadali na pytania zainteresowanych i rozwiewali ich wątpliwości.

Szybkość, elastyczność, wielotransakcyjność, efektywność - tak w teorii można opisać nowe narzędzie Ergo Hestii. Jakie jest w praktyce, powiedzą pośrednicy, którzy zanim się na nie zdecydują, będą mogli przeklikać się przez wersję testową, wypróbować, ocenić. A jak dało się słyszeć w kuluarach, o sukcesie narzędzia przesądzi ostatecznie jego funkcjonalność i użyteczność. Wizja oszczędności czasowej to - jak mówiono - również bardzo kuszący element. Ciekawie zapowiada się możliwość obrandowienia narzędzia, dzięki czemu pośrednik może poczuć, że system jest jego własnym, spersonalizowanym narzędziem. A z takim rozwiązaniem w ręku z pewnością łatwiej stawić czoła nieuchronnej technologicznej EVOlucji, której - jak widać było po wypełnionej sali - pośrednicy chcą być częścią...

Źródło: Dziennik Ubezpieczeniowy